mercoledì 28 settembre 2011

Retk Roghudisse

Mind on alati huvitanud ajalugu,vanad ja maha jäetud paigad,kuhu inimesed-turistid nii väga ei kipu.Enne Calabriasse minekut ostsin turisti raamatu-"Calabria",sealt leidsin nii palju paiku kuhu tahtsin,siiani tahan,minna.Neid on lihtsalt nii palju,et 1 nädalaga ei jõua miskit teha!
Kuhu siis seekord minu teekond mind viis?
Jätka lugemist.

Raamatust leidsin linna nimega Roghudi.Linnake on hüljatud alates 1973ndast aastast,maalihete tõttu,mis tegi sealse elamise inimestele suhteliselt raskeks.Linnake asutati ümber.Nüüd ongi siis Roghudi vecchio-hüljatud ja Roghudi nuovo,kus elab ligikaudi 2000 elanikku.Esimene linn asus täiesti mägedes.Teine asutati mere äärde.Roghudi nuovo on üks linnadest,kus siiani veel räägitakse greco-calabro dialekti.
Meie teekond sinna algas hommikul hästi vara.Tee,mille pidime sinna jõudmiseks läbima polnud just kõige lühem(google map-is meie teekond).
Läbitud linnades,Sidernos,Locris,Bovalinos me peatusi ei teinud.Locri oli minu jaoks natukene naljakas,majad väljast täiesti lagunemas,veab et katus peakohal,kuid ukse ees seisis uhke BMW või mercedes.
"Locri on üks linnake,mis on täiesti maffia ülemvõimu all,"ütles mu elukaaslane.
Mis seal siis ikka.Vaadata siin pole tõepoolest midagi.Natukene maad edasi sõites,Bovalino kandis oli kuulda püssipauke,mitte üks vaid mitmeid.Mu elukaaslane ja sõber olid täiesti rahulikud.See on siin normaalne.
Biancos tegime peatuse.Pood ja väike kohvi ühes caffeterias.Samal ajal,kui ma poes olin asju ostmas,käis väljas tõeline "itaalia action".Kaks meest olid oma vahel tülli kiskunud.Seisin mina järjekorras ega saanud mõhkugi aru,miks järsku kassapidaja minema jooksis õue vaatama mis toimub,tagasi tulles ütles dialektis ühele naisele,kes samuti järjekorras,
"Need kaks ammu juba kisklevad,eks nüüd saab näha,mis edasi saab!"
Normaalne?!?!Õue minnes oli mul suhteliselt uimane olemine,ega saanud miskit aru,et kaks meest asja ikka päris tõsiselt olid võtnud.Mu elukaaslane ja sõber käsutasid mu kähku autosse,ei tea mis neil võib pähe lüüa.Pärast mu elukaaslane ütles:
"Siin pead väheke ettevaatlikum olema,üksi sa siia muidugi ei tule!Kaks meest läksid tülli,ning nüüd arvete õiendamine lõppeb kindlasti ühe osapoole surmaga."
Jällegi sellise hääletooniga nagu kõik oleks normaalne.Tõeline elajate kari juu!!!
Inimesed ümberringi vaatasid asja tuimusega,tõepoolest seal on see iga päevane asi,kus inimesed tülli kippudes,eriti mehed,asju lahendavad kätega või siis rauaga.
Uurmine,kus-mis-miks! =)

Sõitsime edasi oma sihtpunkti poole.Roghudi juurde jõudes läks asi natukene kummaliseks.Meie taha ilmus valge Fiat Panda,nagu meid jälitaks või nii.Sõitis teine tükk aega meie taga.Ristmikuni jõudes peatusime ning hakkasime kaarti uurima,peatus ka Fiat Panda.Väljus meeste rahvas kuskil 60ndates enda abi pakkudes.
"Kuidas siit Roghudini saab?"küsis mu elukaaslane mehelt.
"Roghudi vecchio või nuovo,hetkel ma lähen Roghudi nuovosse,elan seal.Roghudi vecchio,jääb sinna kanti.Mis sinna?Seal ei ela ju kedagi.Maha jäetud kõik."
Näidates sõrmega,kuhu suunas peame suunduma.Oli tunda,et huvitab väga,mis eesmärgiga sinna tahame minna.Poisid seletasid,et turism,mis muud.
Vestlus toimus muidugi calaabria dialektis.Aru nad teineteisest said ülihästi.Kuigi mulle tundus nagu räägiksid täiesti erinevates keeltes.
Mees kutsus aga enda poole lõunat sööma.Tal kodus head liha pakkuda.Keeldusime viisakalt.Natukene veel vestlust ja jätkasime oma trippi.
Roghudi on vast ainuke paik Calabrias,kuhu ma nii väga enam tagasi minna ei taha.Tee sinna on hullemast hullem.Mägine tee,kitsas,kiviklibusid täis ning takka pihta ka keeruliste käänakutega.Samuti keset teed magavad kitsed!!!
Kartus oli päris suur,et nüüd see masin teelt välja sõidab,aga juht sai manööverdamisega väga hästi hakkama!Mille üle olin äärmiselt õnnelik.Enne Roghudisse jõudmist,käisime surnuaias.Mis sinna,ma ei tea,kuid mu elukaaslase sõbrale need meeldivad.Rohtunud,hauad on hüljatud,keegi nende eest enam ei hoolitse.Viimane maetu oli 70ndatel.Õõvastav paik.
Järgmine auto möödus meist,imelik,et hüljatud kohas neid autosid nii palju mööda meist sõitis!Fiat Panda,Panda peab ikka tugev auto olema,et sealsetes tingimustes ei lagune,kaks 60ndates vana meest,kes hoolikalt vaatasid ning loomulikult ka tervitasid.
Sõitsime edasi paar kilomeetrit enne Roghudit tegime peatuse.Ilus koht.Ligidal seisis maha jäetud ja tolmuga kaetud FIAT PANDA!?!?Roghudi poolt tuli uuemat sorti BMW,peatus ning alustas juttu dialektis mu elukaaslasega.
"Jõgi",kuhu meid ujuma saadeti :S
Elukaaslane vastas.Rääkisid natukene aega.
"Tahtis kontrollida,kes ja mis me siin oleme,"ütles ta lõpuks,kui mehed olid lahkunud.
Soovitasid meil minna otsima "jõge",mis kuskil ligidal pidi olema.Ausalt veekogu oli küll ligidal,aga mina seda jõeks ei nimetaks.Soovitasid sinna ujuma minna.Pidi mõnus olema.Huvitav,kas nii läks ka selle eelmise Panda omanikuga.Läks jõkke ujuma ja enam tagasi ei tulnud?
Läksime edasi.Naljakas,kas meid jälgiti??Vähemalt minule jäi selline mulje küll.Roghudi linna jõudes nägime järgmist autot.Läksime edasi linna.Alustasime jalutuskäiku.Kuni vastu tuli meile koer!Mina muidugi uljalt ees,ega märganud miskit.
Mu elukaaslane ainult käsutas mind seisma,vaatasin siis enda ette ja ohhh kurat!
Roghudi
Ei saa pea laiali otsas ikka ringi käia!Pöörasime ringi ning hakkasime algusesse tagasi minema.Ei tea ju,kas on ohtlik või mitte see koer!
Läksime teist rada pidi.Kirik Roghudis jäi nägemata =(.
Kuid meie jalutuskäik seal oli ikkagi põnev,linn iseenesest on ilus,mis sest,et lagunenud ja kola täis.Ehitus stiil on lihtsalt "lahe" =).Mägedes ülevalt alla ehitatud.Köögist avaneb vaade mägedele.Majad on üksteisele lähedal.Tänavad on kitsamast kitsamad.Ühest majast leidsime isegi toa,kus seinaks on mägi!
Isegi pisike poeke,millel veel silt "Alimentari",leidsime.
Uksed tuules kõlksusid.Ja tunne nagu keegi jälgiks meid,tegi jalutuskäigu veidikene kõhedaks.
Maha jäetud,vähemalt nii kirjutati turismiraamatus,ei suuda seda mina uskuda.Majad on täis igasugu tühje õlle ja vee pudeleid,ühest majast leidsime isegi põranda olevat hoolikalt pühitud ning teises lausa kloseti!
Aspromonte mägi üldiselt on tuntud,kui kriminaalide peidupaigana.Ning ka Roghudi on üks nendest paikadest,kus nad arvatavasti magamas käivad.
Olen rahul,et seal käisin,kuid tagasi sinna nii väga enam ei kipu!

Nessun commento:

Posta un commento