venerdì 7 ottobre 2011

Tomatipasta!

Tomatipüree ja pasta on siin mail üks lahutamatuid kaaslasi.Tomatipüree,basiilik ja spaghettid on näiteks üks lihtsamaid pastatoite,ei saa ütelda,et see oleks halb.Vastupidi.Maitsev.Kui lisada ka juustu,näiteks parmeggiano reggianot.
Tomati keetmisks nõu ette valmistamine.
Mu elukaaslane ütles,et ühel päeval peab ta minema aitama tomatipastat teha.Kuna ma olen puhkusel,siis ma ei pea tulema.Otsustasin siiski minna.Kuigi ta ütles,et see on tüütu ning ärkama peame vara.
"Mis sest!!Mina tahan!"ütlesin talle ja nii see läkski.
Ärkasime järgmisel hommikul kell 6,et minna niiöelda maakohta,San Martinos.Kus oli kokku korjatud juba eelneval päeval hunnikute viisi tomateid.Töömesilasi oli kokku kaheksa.Esiteks oli vaja tomatid kõik ära pesta.Selleks kasutati lihtsaid vahendeid.Kahte suurt kaussi,kus sees oli puhas vesi,kõige pealt kast tomateid
ühest kausist läbi,siis teise.Kui kast tomateid pestud siis vee vahetus.
Tomatite lõikumine.
Kaks inimest tegelesid tomati pesuga.Järgmine etapp oli tomatid vaja pooleks lõigata ning kontrollida,et ei oleks halva kvaliteediga.Näiteks mustad kohad tuli eemaldada.Samuti,kui tomat liiga pehme tuli kontrollida tema lõhna.Kui nuusutades haises kuulus tomat minema viskamisele.Minu tööks oli esialgu tomatite lõikumine pooleks,suurtesse kaussidesse ja ka ämbritesse.Meid oli seitse naist ja üks mees.Mees tegeles tule üles panemise ja suurte kanistrite ettevalmistamisega pärastiseks.
Tomatite keetmine,kurnamine.
Kui tomatid said lõigutud,pandi need ühte suurde potti keema.Nii pooltundi lasti keeda kuni need sealt välja kurnati.Lõpuks tuli kogu see kupatus ka läbi püree masina lasta.Pärast püreestamist saimegi tomatipasta.Püreestamisel kasutati ühte portsu kolm korda,et miski raisku ei läheks.Järgi jäi roosakas tomatikoore moodustis.Pasta organiseeriti purkidesse.Säilimiseks keedeti neid purke suurtes kanistrites 2-3 tundi.
Ja jäeti ööseks maha jahtuma,et hommikul need säilitamiseks koju viia.
Püreestamine.
Hästi lihtne.Mina kujutasin ette,et seal on midagi keerulist.Aga absoluutselt mitte kui midagi,võib olla on see tüütu.Nagu ütles mu elukaaslase vend,kes end sealt eriti kiirelt minema nihverdas õppimist ettekäändeks tuua.Tomatikogus oli nii 200 kilo ringis,protsessi pikkus oli nii 13-14 tundi.Terve päev.Minu jaoks,kuna esimene kogemus,oli see hästi huvitav.Vaadata,kuidas terve pere või siis kaks-kolm,kokku tulevad ja töötavad ühise eesmärgi nimel.Talveks tomatipastat varuda!Visati nalja,räägiti tõsistest asjadest.Kõik calabresid ja ainuke eestlane.Terve päev räägiti dialekti,haruharva itaalia keeles.Muidugi tänu sellele päevale täienes mu pisike dialekti sõnavara ja arusaamine suurenes.
PS!Calabria,kui üks vaeseimaid regioone läbi ajaloo,siis tema köögi võlu peitub lihtsuses.Retseptid on ülilihtsad,kuid super maitsvad!

Nessun commento:

Posta un commento