martedì 23 agosto 2011

Jälle üks kasulik teadmine juures!

Itaalia,ning mõned teisedki Euroopa riigid on "paradiis" paljudele immigrantidele.Kes on siia kas põgenenud sõja kannatuste eest või uue elu algust otsima.Paljudele on nad suht vastuvõetamatud.Kas see on lihtsalt tühipaljas kultuuriliste erinevuste "mitte-sallivus"?
Bolognas on neid immigrante suhteliselt palju,Pakistanist,Bangladeshist,Marokost ja muudest Idamaa riikidest.Minu teooria siis oleks selline,kui sa muudad oma asukohta,pead austama selle riigi kultuuri ja religiooni,sa ei pea loomulikult seda iga päevaselt järgima hakkama.Kuigi,näiteks kui eurooplane peaks sattuma elama islamiriiki,siis temale erilist kohtlemist ette ei nähta.
Siin olles olen näinud marokolasi,kellel algab "ramadan" ning nemad enam tööd teha ei saa.Tunnike võtavad pausi-religioon nõuab.Meie eurooplased austame nende otsust,las siis "ramadamitavad".
Paljud,kes tänavatel igasugu vidinaid müüvad,ning pahatihti turiste sõna-otses mõttes paljaks röövivad,kiire teenimise eesmärgil.Puudub austus absoluutselt teise indiviidi ja tema vara vastu,kuid nemad seda enda puhul nõuavad ja pasundavad igal võimalusel.
Samuti on juhtumeid,kus marokolased,afganistaanlased ja kes need kõik siia kokku tulnud on,vägistavad eurooplannasid.Kuna need on nende jaoks kõik sajaprotsendiliselt libud.Mille järgi see küll otsustatud?Riietus on tõepoolest vabam,ei käida ringi burkadega,mille sees võib lausa "sulada".Samuti vastassoo vahelised suhted on vabamad.Kultuuriline erinevus,mida võiks austada!Aga seda ei ole.Paar kuud tagasi oli näiteks Bolognas ka juhtum,kus neli-NELI marokolast peksid üht välismaalannat,kui too õhtu poolikul oma koju tagasi pöördus.Üks marokolane vägistas 19st aastase itaallanna.
"Marokolased need kipuvad rohkem peksma,vägistama nii palju mitte,"ütles mulle mu töökaaslane.
"Üks päev seisin bussijaamas,oodates bussi tuli üks minuga jutlema,ei teinud temast välja.Tean,et nii on parem!Ega ta kohe minema siis ei läinud.Esiteks tegi nägusi.Lõpuks tõukas mind tugevasti,nii et ma lausa tasakaalu kaotasin,seda kõike kõigi teiste nähes,"jätkas ta.
Nendega peab ettevaatlik olema.Eriti õhtupimeduses.Välismaallanna.Blondiin on eriti atraktiivne.
Siin olles tekib lihtsalt mitte-sallivuse tunne nende suunas.Üritad olla õiglane ja humanistlik.Kui teisel puudub austus minu vastu,miks peaks mina teist inimest austama?
Ühel päeval tööl olles polnud eriti kliente,nii üheteist paiku õhtul.jalutasin restorani ees,kus töötan.Tuli minuga rääkima üks "islami maa elanik",täpselt vot ei mäleta,kust ta pärit.Juttu alustas nagu ikka enamus,kus see-too tänav asub.Mina naiivselt seletan.
"Ma olen siit restoranist mitmeod kordi mööda kõndinud.Näinud,kuidas sa töötad.Sa meeldid mulle väga ja ma tahaks sinuga lähemalt tuttavaks saada.Lähme ehk aperatiivile täna õhtul.Mis kell sa lõpetad???"oli tema vastus mu seletamisele.
"Ma ei tea,mis kell ma lõpetan.Ma olen hõivatud,peatselt abiellumas.Mu elukaaslane on väga armukade,"calabrese" mõistad.Nendega nalja ei ole,"vastasin,lootes rumalalt,ehk töötab ka tema peal "trikk-calabrese".
Absoluutselt ei tõuganud eemale.
"Ma tahan ju ainult sinu sõprust!"
"No sorry.Võimatu.Ma lähen.Head õhtu jätku,sinjoor,"vastasin ja kiirel sammul läksin tagasi restorani.
Vaatasin,et passib seal veel.Sel õhtul palusin,nii igaks juhuks,et ülemus mu koju viiks.
Järgmisel õhtul 11st paiku,ohh-üllatust,see sama jorss passis samas kohas.Üksi.Passides pingsalt restorani poole kus töötan.
Palusin ka sellel õhtul ülemuselt,et ta mu koju viiks.Sel õhtul,autosse istudes vaatasin,pani minema samal hetkel,kui autogi liikuma hakkas.
Ühesõnaga,ole veel nende vastu lahke!Kleebivad end külge ja teab,mis lollusi peas välja mõtleb.
Ei väida,et kõik on sellised "juhmardid",absoluutselt mitte.Vast 1% kogu sellest inimsummast,on normaalsed,teevad tööd,elavad oma elu ja lasevad seda ka teistel teha.

Nessun commento:

Posta un commento