martedì 23 luglio 2013

Arrivederci Italia, Hello Australia

Minu seiklused hetkel Itaalias katkevad nii aastakeseks. Saatuse tahtel mydistan nyyd m6ningat aega Austraalias. T2psemalt Melbourne's. Aga j22n siiski Itaaliaga v2ga tihedalt seotuks ning ehk kunagi saatuse tahtel p88rdun sinna tagasi ka elama.
Kuigi olen Melbourne's on mul tunne, et olen Calabriasse sattunud. R22gitakse siin enamus ajast dialektis. V6i siis nende leiutatud sl2ngis ehk siis segu dialektist, itaalia ja inglise keelest. Vanem generatsioon, olgugi et on siin elanud 40-50 aastat, pole inglise keelt suutnud 2ra 6ppida. Seda siis seep2rast, et neil k6ik teenused olemas nende enda emakeeles. H2sti armas on kuulata, kuidas mu elukaaslase vanat2di r22gib dialektis v6i itaalia keeles ja kasutab vahele moondatud inglise keelset s6na.
"Dumani pigghi u bus... Vaiu a backayarda...Vaiu a shoppa..."
"Homme mine bussiga... L2hen tagaaeda... L2hen poodi..."
Noorem generatsioon r22gib enamus inglise keeles, ka oma lastega. V2hesed r22givad itaalia keelt, m6ned pursivad dialekti. Olen kohanud, neidki kes ytlevad, et ma r22gin itaalia keelt, ja kui teevad suu lahti tuleb sealt ainult dialekt. 6nn, et ma sellest aru saan!
Melbourne'i l2hedal on kaks tsooni Carlton ja Fitzroy, mis on itaallasi t2is. Carltonis saabki puhtalt itaalia keelega hakkama. Enamus itaallastest ettev6tjad ja t88tajad. Mulle endale tuli plussiks t88d otsides, et r22gin itaalia keelt. Leidsin nimelt t88 yhes baaris, kus k6ik itaallased, hetkel olen ainuke v2lismaalane seal. T88kaaslastega suhtlus itaalia keeles, klientidega inglise keeles.
Kui arhitektuuri vaatan, tean et olen Melbourne's. Kuid kui inimestega suhtlen tekib tunne nagu oleks ikka veel Itaalias...

Nessun commento:

Posta un commento