mercoledì 2 novembre 2011

Eestlanna ja itaallane

Kultuuri erinevustest vàhekene.Màletan enne minu siia tulekut rààgiti palju sellest,kui erinevad on itaallased.Soojemad,ròòmsamad ja mis kòik veel.
Pòhja pool liikudes see nii silma ei jàà,kyll aga lòunapool,kus inimesed on loomult lahkemad ja abivalmid aitama,kuidas vòimalik AGA pàrast oled sa nii òelda "tànuvòlglane",mis oma korda tàhendab,et vajadusel pead ka sina aitama.Annan mina,pead andma ka sina,seal tundub see kuidagi nii loomulik.Pòhja pool vòib sattuda àra kasutamise ohvriks palju suurema tòenàosusega,kui lòuna pool.
Minu elukaaslasele,kes on pàrit Calabriast,mille elanikke iseloomustatakse "kòva peaga" olevateks.Aga seda ei màrka enne,kui minna vastuollu nende traditsioonide ja vàlja kujunenud arvamustega.Nemad juba nii lihtsalt miskit ei muuda!
Mina muudan oma arvamusi palju,oleneb igasugustest asjaoludest.Tema see vastu absoluutselt mitte.Kui miski pàhe vòtab siis teeb ka seda!
Mònikord tekitab see muidugi segadust temas,kui ma nagu tuul oma suunda muudan,ja seda mitte vàhe,vaid pàris palju!
"Eile sa ytlesid,et sulle see inimene on vastuvòetamatu,nyyd aga aperatiivitad temaga?Mis kurat sul seal peas kykitab,ma aru ei saa?"ytles ta mulle kui ma helistasin teatamaks,et ma olen vàljas yhe tòòkaaslasega.
"Ma ju ei teadnudki teda algul vàljas pool tòòd.Mulle ei meeldi tema tòò meetod..muidu tundub tàitsa tore olevat,vàhemalt ma otsustasin,et ma òpin teda tundma,enne kui ta tàitsa maha kannan,"vastasin mina.
Aga ma teen seda kogu aeg,ma lihtsalt tunnen,et ei meeldi ... ja ma ei suuda kuidagi seda tunnet endas maha keerata,lihtsal "tuul" mu peas peab suunda vahetama!
Toitumis harjumustest ma yldse ei mainigi.Kòik kodus valmistatud,hea,kella ajad!
Ohh need kella ajad!13-14 peab olema lòuna.21-22 peab olema òhtusòòk!Ainult mòjuval pòhjusel hiljem!Mina olin harjunud elama ilma hommikusòògita,lòunasòògi tegin ka nii 3-4 ajal pàrast midagi nàksimist.Nyydseks on see italjaano poolt muudetud.Hommikusòòk,lòuna,ja òhtu.Nii on energiat ja tervis on ka hea!No aga kust sa selle aja nii kogu aeg vòtad =D
Kuidas sòògi tegemisega?Yldjuhul ma eriti kodus ei ole,ning kui olengi,siis teeb ikka ja jàlle tema syya.Kòògis olen ma tàielik luuser,kui mitte luuser kuubis.
Yhel òhtul ytles mulle,et ma talle midagi valmistaks,ta jòuab koju suht hilja.
Keetsin talle siis riisi,lisada mòtlesin tuunikala,oliive ja natukene òli.Nagu ma olin nàinud teda tegevat.Alustasin riisi keetmist nagu ikka,tema koju jòudes,nàhes mind pliidi ààres,tuli kontrollima.Ning purskas naerma ja kysis:
"Kaua sa siin pliidi ààres oled kykitanud?"
"Mitte kaua?!?!Mille asja pàrast sa nii naerad???" ei saanud ma aru.
"HAHAHAHAHHAHAHAHAHA...sa keedad riisi valesti!"naeris ta.
Mis mòttes ma seda valesti keetsin?Nagu olin nàinud oma vanemaid seda tegevat:vesi keema,riis sisse ja keedad kuni vesi làinud.
Olevat vale!No mis seal ikka kysisin siis tòò juures kokalt,kes ytles,et nii keedetakse riisi pisipònnidele,vanuritele ja noile kes dieedil.
Làksin uhkelt koju ja teatasin:
"Aga tead,ma ei keetnud miskit valesti.Sul ongi aeg dieedile minna,oledki paksuks làinud!"
Mille peale ta naeris ja yltes,et jàrgmine kord teeb tema syya,àrgu ma muretsegu!
Mina aga mòtlen...yhel ilusal pàeval ma vòtan kokandus tunnid =DDDD

3 commenti:

  1. Ma eestlaste ja itaallaste teemal jagan sulle veel yhe lingi: http://itaalia.wordpress.com/2008/01/20/eestlased-itaallase-pilgu-labi/ :)

    RispondiElimina
  2. pikk aga äärmiselt huvitav lugemine =)

    RispondiElimina