lunedì 20 giugno 2011

Venezia

Oma hommikut alustasin koos oma reisikaaslasega 6 hommikul,hommikusöögiks piim ja küpsised ning lõpuks kohv.Võtsime Bolognast esimese rongi,regionale.Mille hinnad on väiksed kuid sõidu kvaliteet ka selle eest halvem.
Alustasime sõitu Venezia poole 8 hommikul,orienteeruvalt kella 10ks pidime kohal olema.Kuid kuna Veneto regioonis,kuhu kuulub Venezia,oli protest valitsuse tegevuse vastu,visati meid rongist sõna otseses mõttes välja,Padovas.Kummalisel kombel on Padova ka üks linnadest,mis on täis mustanahalisi ning linna itaallasest elanikud välismaalasi ei salli,samuti on nad tuntud ka oma mitte sallivuse poolest oma lõunapoolt tulevate kaasmaalaste vastu.Ühesõnaga üks nii nimetatud "Lega nord'i" pesadest.Minu reisikaaslane on pärit Lõuna-Itaaliast,siis oli see meile natukene ka naljakas,et just selles linnas.
Sealt edasi pidime minema bussiga,pileti muidugi pidime uue ostma.Kuigi rongis öeldust said paljud aru,et saadetakse eraldi buss,mis meid Veneziasse edasi transpordib.Ootasime vast 30 minutit "bussi",mida muidugi ei tulnud,pärast küsides anti vastus,et oleme täiesti valesti aru saanud.Noh!Mis seal ikka!!Ostsime bussipiletid ning 10 minuti pärast saabus ka buss.Kõik alustasid  trügimist,meenus Caulonia (Calabria,L-Itaalia),kus inimesed üritasid ühest pisikesest bussi uksest sisse trügida kümnekesti või isegi rohkem,elati üksteisel lausa seljas!Keegi sai kotiga mööda nägemist?Sellest ei hoolita.Antakse tou järgmisele!Tsiviliseeritutest saavad täielikud elajad!
Veneziasse jõudsime 40 minutiga,sujuvalt ilma igasuguste järgnevate selkeldusteta.Ka ilm oli seal oodatust parem.30 kraadi sooja ja kõrvetav päikene.Päev algas viperdustega,kuid edasi läks kõik lausa muinasjutuliselt.Tänavad olid konstrueeritud lihtsalt fantastiliselt.Majade ehitus viis lihtsalt hämmastav.Väga ilus.Selle linna ilu on hingemattev.Arhitektuur on tõsiselt hämmastav.Kui lugesin,et see linn on üks kauneimaid maailmas,mõtlesin et kindlasti turistide meelitamiseks on liialdatud,kuid absoluutselt pean nõustuma.Kuigi linn oli täis turiste,kes shoppingul olid käinud ja oma suurte Louis Vuitton'i,Gucci,Prada kottidega ringi vehkisid.
Kuskile sisse me ei läinud,kuna oli üks päev seal,siis otsustasime tutvuda ainult kesklinnaga ning sellega seekord piirduda.
Linnas saab liigelda nii gondolatega,mis maksab uhkelt nii 80 eurot vast 60 minutit,kuid tingides saab hinna vähekene alla.Samuti on olemas vesitaksod ja praamid,mis transpordivad inimesi.Praamisõidu üks ots maksab 6,50 eurot.Praamid viivad Venezia saartele,kui ka ühest linna otsast teise.Autosid seal linnas on vähe.Kuna tänavad on uskumatult kitsad,siis autodega seal lihtsalt liiklema ei pääse,teiseks põhjuseks on vast ka veeuputused,mis seda linna ründavad.
Linn on täis turiste.Kõige rohkem kuulsin vene keelt,kui itaalia keelt.Mõningad prantslased jäid ka tee peale ette.Mõned ameeriklased.
Linn on kohutavalt niiske ja kahjuks rikub see maju ja atmosfääri päris palju.Vesi on rikkunud palju ehitisi.Iga kevad on seal suhteliselt suur vee uputus.Kui ütlesin oma reisikaaslasele,kui tore oleks siin elada,oli tema vastus mulle:
"Jah,korteriüürid on siin tobedalt kallid.Vesi talvel on poolde säärde.Lähed poodi kummikutega,koju saabudes pead oma 5 kiloseid kotte kandma ebamugavalt käsi kõrgel hoides,muidu reostab su toidu räpane vesi.Majades on niiskus,mis põhimõtteliselt su tervisele hästi ei mõju.Veeuputuse möödudes pead sa aga alustama remonditöödega,et vee kahjustuse remontida.Peale kauba on hinnad siin lihtsalt kõrgeimast kõrgeimad.Kui Itaalia on kallis,siis siin maksad veelgi enam."
Kuigi linn on ilus,siis seda ainult selle külastamiseks,mitte seal elamiseks.Raha peab olema uskumatult palju.Ja ka kõva tervis,et kannatada kogu seda niiskust.