mercoledì 26 ottobre 2011

Calabria dialektist

Olen maininud,et Calabria regioonis rààgitakse enamasti dialektis.Kuid mida see endast kujutab?Mis moodi see erineb?
Mòned nàited calabria vanasònade nàol koos itaalia ja eesti keelsete tòlgetega =)

* Ca l'acqua gugghi e u porcu è ancora nta muntagna.

Qua l'acqua bolle,però il porco è ancora nelle montagne.

Siin keeb vesi,kuid pòrasas on ikka veel màgedes!

*Munti cu munti no si ncuntra, ma frunti cu frunti...

La montagna con altra non si incontra,ma fronte con fronte...

Màgi teise màega ei kohtu,kyll aga otsaesised...



*U surici  ncissi a nuci:"Ammi tempu ca ti perciu!"

Il topo dice alla noce:"Dammi il tempo che ti rompo!"

Hiir ytleb pàhklile:"Anna mulle aega,kyll ma su purustan!"

Calabrese on yks rààgitavamaid dialekte ylemaailma!Austraalias,Ameerikas ning mujal.Tugeva hààldusega ning tàis kaashààlikuid,ka sòna algab kahe-kolme kaashààlikuga,mis tundub imelik.
Mu elukaaslane yltes,et calabrese ei ole kirjutamiseks,see on rààkimiseks!Mòndadel tàhe yhendustel on tàiesti eriline hààldus,mida aga vàljendada kirjakeeles on vòimatu.Pea 80 % vòi isegi rohkem 20 aastat tagasi olid kirjaoskamatud.Nyydseks on protsent muidugi vàiksem.

Allikas: Minu elukaaslane Fabio Gullace.

Nessun commento:

Posta un commento